zondag 22 maart 2015

ICT beleidsplan

Afgelopen donderdag was ik uitgenodigd om samen met het bestuur van de school en een groep docenten mee te denken en te praten over het nieuwe ICT beleidsplan dat vanaf volgend jaar ingevoerd moet gaan worden.
In groepen konden we discussiëren over verschillende onderwerpen, van de visie van de school en zijn medewerkers tot de gewenste 'infrastructuur' op het gebied van ICT. In vier rondes konden we hier over praten, wat de ene keer zorgde voor een gezamenlijk standpunt, maar op andere momenten ook verschillende wensen en verwachtingen aan het licht bracht. Heel interessant om hierover na te denken en vooral ook om te horen hoe anderen hier over denken.
Uit de gesprekken bleek ook dat de school behoefte heeft aan onderzoek op het gebied van ICT binnen de school. Dat zorgde er voor dat ik super enthousiast werd. Toen de directeur dan ook vertwijfeld vroeg: 'Wie gaat dat allemaal doen dan, die onderzoeken?' sprong ik meteen naar voren. 'Ik.'

Hm. Nu alleen nog even kijken of ik mijn LA5 onderzoek aan kan passen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten