woensdag 27 mei 2015

Gesprek Clemens Geenen

Vanmiddag een gesprek gehad met Clemens Geenen over mijn trapmodel en mijn herontwerp over het aanleren van informatievaardigheden. Het idee sprak hem zeker aan, maar hoe dit geïmplementeerd moet worden binnen de school, daar zijn we nog niet helemaal uit. Bij het aanleren van vaardigheden is het belangrijk dat binnen de school op dezelfde manier gewerkt wordt, zodat leerlingen steeds opnieuw op dezelfde manier kunnen oefenen met het leren van de vaardigheid. Omdat informatievaardigheden terug komen bij elk vak en in elke situatie, zouden alle docenten één en dezelfde werkwijze moeten voorstaan. Dat vraagt om organisatie en daarnaast de wil van de docenten om hiermee aan de slag te gaan.
Volgens jaar ga ik bij LA5 bekijken hoe informatievaardigheden aangeleerd zouden moeten worden binnen de TechniekMavo. Op die manier kan ik vast in het klein wat dingen uit proberen en peilen wat mijn collega's van dit idee vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten