maandag 4 januari 2016

LA4 is begonnen! Quest 0 - individuele opdracht

Om 13.30u is LA4 begonnen. Dit LA is opgezet volgens de principes van gamification. Een echte uitdaging!
De eerste 'quest' is een individuele- en een groepsopdracht. Hieronder staat de individuele opdracht, waarbij ik weer gebruik maak van mijn avatar.



Wat kan ik betekenen voor mijn leerteam?
Ik heb veel ervaring met het organiseren van diverse activiteiten. Dit heb ik tijdens mijn studie gedaan door lezingen, filmavonden, feesten en de introductieweek van mijn opleiding te organiseren. Ook ben ik een van de initiatiefnemers geweest van de studievereniging voor de lerarenopleiding Geschiedenis van de HAN.
Daarnaast vind ik het geen probleem om te presenteren. In mijn avatar heb ik dat laten zien door de microfoon. Samenwerken kan ik ook goed, maar ik vind het belangrijk dat iedereen zich inzet voor de taak.
Ik kan snel lezen en verbanden leggen en vind het geen probleem om hard te werken. Om dat te laten zien heb ik de bril toegevoegd. Op de studie draag ik lenzen, die heb ik hard nodig met mijn -6.
Verder ben ik bekend met bloggen en twitteren, al heb ik dat laatste al een tijd niet meer gedaan. Vandaag ben ik daar meteen weer mee begonnen.

Persoonlijke doelstelling voor LA4
Voor mij persoonlijk is het belangrijk dat ik me meer richt op de wereld buiten mijn klaslokaal. Omdat op mijn school het lastig is om als 'gewone' docent op beleidsmatigniveau mee te praten, moet ik zelf opzoek naar mogelijkheden om dit toch te doen. Ik wil me dan natuurlijk vooral richten op innovatie.
Daarnaast wil ik me richten op het onderwijs van de toekomst. Daar ben ik natuurlijk al wel mee bezig geweest, maar verder dan onderwijs2032 en 21st Century Skills ben ik nog niet gekomen. Me verdiepen in gamification is daarvoor een goede eerste stap.

Als laatste persoonlijke doelstelling (voor dit moment, wie weet volgen er nog meer) wil ik ervoor zorgen dat ik gedurende dit LA de opdrachten goed bij ga houden en niet alles op het laatste moment maak. De opdracht is in kleine opdrachten verdeeld en mijn groep is mede-afhankelijk van dat wat ik doe, dus dat is een mooie stok achter de deur.

Hierbij nog de link naar de groepsblog van mijn leerteam 'The Powerups': https://thepowerupsblog.wordpress.com/

Het laatste LA, ik heb er zin in!

2 opmerkingen:

  1. Mooie start van je LA 4 blog, voeg je nog even de link naar jullie groepsblog toe aan je eigen blog? Dan kunnen de XP worden toegekend.

    BeantwoordenVerwijderen